پرش به محتوا

نوتلای وگن در راه است

ماه‌هاست که شایعاتی در اینترنت مبنی بر قصد فریرو برای تولید نوتلای گیاه‌محور در حال انتشار است. این شایعات در ماه دسامبر سال گذشته، هنگامی شدت گرفت که شرکت یادشده عبارت «نوتلای گیاه‌محور» (Nutella Plant-Based) را در ایتالیا ثبت کرد. فریرو سرانجام با تایید این موضوع خبر از عرضه نوتلای وگن در اروپا طی اواخر سال جاری میلادی داد.

نوتلا شکلات فندقی بسیار محبوبی در سراسر جهان است و تصور می‌شود هر ۲/۵ ثانیه یک شیشه از آن به‌فروش می‌رسد؛ از اینرو است که احتمال عرضه نوع وگن آن دور از ذهن نبود.

یکی از سخنگویان فریرو در این زمینه گفت: «ما در فریرو همواره در حال جستجو و کشف انواع جدید و گرایش‌های نوظهور غذایی هستیم. اکنون با بهره‌گیری از روحیه نوآورانه و دهه‌ها تخصص در برندهای محبوب جهانی خود در حال آماده‌شدن برای عرضه نوتلای گیاه‌محور طی پاییز ۲۰۲۴ هستیم. این عضو جدید خانواده نوتلا با جایگزینی شیر با مواد گیاهی، همان تجربه بی‌نظیر قبل را این‌بار برای افراد بیشتری به ارمغان خواهد آورد.»

فریرو هنوز قیمت محصول جدید و فهرست کشورهای اروپایی را که برای عرضه آن در نظر گرفته اعلام نکرده است. گزارشات حاکی از این است که نوتلای گیاه‌محور دارای گواهینامه وگن خواهد بود.

نوتلای سنتی حاوی شیر گاو است. در حالی‌که جایگزین‌های وگن زیادی از برندهای مختلف برای آن وجود دارند، گیاه‌خواران مدت‌هاست که در انتظار عرضه نوع غیر لبنی طعم خاطره‌انگیز دوران کودکی خود هستند. تصمیم فریرو برای عرضه نوتلای وگن هنگامی صورت گرفته که رژیم غذایی گیاهی طرفداران زیادی در اروپا یافته است. آن‌چه مردم را مایل به اتخاذ چنین تصمیمی می‌سازد، حفظ سلامت خود و محیط‌زیست، مسائل اخلاقی و … است. یک نظرسنجی که سال گذشته انجام شده نشان می‌دهد بیش از نیمی از اروپایی‌ها مصرف گوشت را کاهش داده‌اند و دست‌کم یک‌بار در هفته نیز جایگزین‌های گیاه‌محوری چون شیرهای گیاهی مصرف می‌کنند.

برگرفته از plantbasednews.org