پرش به محتوا

انجمن تغذیه آلمان: دست‌کم ۷۵ درصد غذای‌تان گیاهی باشد

انجمن تغذیه آلمان (Deutsche Gesellschaft für Ernährung) دستورالعمل‌های غذایی جدیدی را اعلام کرده که با بهره‌گیری از یک مدل ریاضی، هم سلامت انسان و هم پایداری را برای زمین درنظر گرفته است.

طبق آن‌چه اعلام شده، «رژیم غذایی سالم و سازگار با محیط‌زیست» باید دست‌کم ۷۵ درصد گیاهی باشد. راهنمای مذکور با تحقیقات رو به رشدی که تائید می‌کنند تغذیه گیاه‌محور برای سلامت انسان، سیاره و حیوانات بهتر است، مطابق می‌کند.

دستورالعمل‌های جدید، تعداد وعده‌های توصیه‌شده روزانه لبنیات را از سه به دو کاهش داده و توصیه می‌کند گوشت و فرآورده‌های آن باید به حداکثر ۳۰۰ گرم در هفته محدود شوند. در مقابل، سفارش شده روزانه حدود ۵۵۰ گرم میوه و سبزیجات، همراه با مقادیر زیادی حبوبات، مغزها، دانه‌ها، سیب‌زمینی و سایر کربوهیدرات‌ها مصرف گردد. این راهنما همچنین بر استفاده از محصولات فصلی و تنوع خوراکی‌ها تاکید دارد.

دستورالعمل یادشده به گیاه‌خواران نیز پیشنهاد می‌کند مسیری را که پیش گرفته‌اند ادامه دهند و درصورتی که وگن نیستند، لبنیات را با نوع گیاهی، به‌علاوه‌ی کلسیم، ب۱۲ و ید جایگزین کنند.

امروزه گوشت‌خواری در آلمان به پایین‌ترین میزان خود رسیده و تصور می‌شود حدود ۱۰ درصد از جمعیت این کشور از رژیم گیاه‌خواری پیروی می‌کنند.

برگرفته از plantbasednews.org