پرش به محتوا

همه‌چیز درباره پروتئین‌بارها

پروتئین‌بار­ها دارند با سرعت بیشتری از نوشابه­‌های گازدار قفسه فروشگاه­‌ها را پر می­‌کنند. سوال اینجاست که آیا این میان­‌وعده‌­های پروتئینی واقعا سودمند هستند؟

امی گورین (Amy Gorin)، کارشناس علوم تغذیه، پروتئین‌بارها را انتخابی درست، وعده غذایی‌­ای سریع، قابل‌دسترس، سرشار از مواد مغذی و خوشمزه می­‌داند. می‌توانید آن‌ها را در کیف خود بیندازید و در همه حال از منافع آن مانند فیبر و چربی‌­های مفید بهره ببرید. در عین‌حال اگر برای قبل یا بعد از ورزش دنبال میان‌­وعده‌ه­ای سرشار از پروتئین هستید که کارایی و دوران بهبودی بعد از ورزش را تامین کنند نیز پروتئین‌بارها انتخاب خوبی هستند.

هیچ تعریف ثابتی از این‌که مواد تشکیل‌­دهنده پروتئین‌بارها چه باید باشند وجود ندارد. ترکیب مواد مغذی و مقدار پروتئین، بسته به سلیقه فرد یا شرکت تولیدکننده می‌­تواند متفاوت باشد. به همین دلیل ممکن است در بازار پروتئین‌بارهایی را پیدا کنید که ۲۰ گرم پروتئین داشته یا هیچ میزان پروتئینی نداشته باشند. با کمی موشکافی می‌توانید سر از رمز و راز بازار درآورده و پروتئین‌بار مناسب خود را پیدا کنید. در این مقاله سرنخ­‌هایی به شما می‌­دهیم که با مواد تشکیل‌­دهنده پروتئین‌بارها آشنا شوید.

ادامه این مطلب را مجله شماره چهار بخوانید.